Kirribilli - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Wouw - WaarBenJij.nu Kirribilli - Reisverslag uit Sydney, Australië van Annet Wouw - WaarBenJij.nu

Kirribilli

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Annet

13 Juli 2017 | Australië, Sydney

Na 11 en 9 uur vliegen zitten we eindelijk in onze lodge in Sydney. Een beetje gebroken van het lange zitten, maar blij en tevreden. De reis is prima verlopen en de uitzichten waren adembenemend: Hong Kong bij zonsopkomst, zonsondergang bij het naderen van Sydney en vervolgens Sydney by night!
Hier is het nu 23.30 uur, 8 uur later dan in NL, maar het voelt niet alsof we al kunnen slapen. Daarom hebben we daarnet nog een wandeling door de wijk gemaakt. Die heet Kirribilli. Dat is een Aboriginal-woord en het betekent 'goede visplek', wat mij dan weer meer aanspreekt dan Marc.
De wijk is rustig en er staan veel mooie huizen in koloniale stijl. Aan de overkant ligt het operahuis; vijf minuten lopen en we zitten bij een ferry-oversteekplaats om daar én dus in het centrum te komen. Vanavond hebben we over de kade gelopen en daar hadden we een mooi uitzicht op het verlichte operahuis en de Harbour Bridge.
Helaas is de wifi traag, dus foto's bij dit verslag voegen zal vanavond niet gaan. Dat maken we de komende dagen vast goed, want we blijven hier vier nachten.